Сегодня в Северодонецке
(газета "Третий сектор", on-line — приложение)
Помощь ВПО
версия для печати

Зміни в роботі РАЦС, - що треба знати про реєстрацію народження та смерті


источник: БФ Горєніє
Зміни у питаннях державної реєстрації актів цивільного стану затверджено наказом Міністерства юстиції України від 02.12.2016 № 3447/5. Документ набув чинності 16.12.2016 року. Юрист Всеукраїнського благодійного фонду “Горєніє” Олена Манько розібралась – що змінилося в роботі РАЦС для переселенців.

Перше і головне: відтепер громадяни, які проживають на тимчасово окупованій території України або переселилися з неї, можуть отримати усі види послуг державної реєстрації у відділенні РАЦС за місцем звернення. Тобто, не за місцем проживання чи знаходження суду, до якого звернувся заявник, а у будь-якому РАЦС.

Зміни у сфері держреєстрації народження.
При відсутності підстав для державної реєстрації народження - необхідних документів, виданих належним чином на неокупованій території України - вона проводиться тільки на підставі рішення суду про встановлення факту народження.

Для розгляду відповідної справи у суді, РАЦС на прохання заявника складає письмову відмову у проведенні державної реєстрації народження, у якій викладає причини неможливості проведення такої реєстрації.

Відмову разом із заявою та іншими документами слід подавати до суду. У заяві - вказати дані про дату і місце народження дитини та відомості про батька дитини.
Державна реєстрація народження на підставі рішення суду проводиться:
• відділом РАЦС за місцем ухвалення рішення суду в день надходження копії такого рішення, Свідоцтво про народження оформлюється та видається особі, яка була заявником у суді;
• будь-яким відділом РАЦС в день пред’явлення рішення. Пред’явити рішення повинен заявник або інший законний представник дитини.

Зміни у сфері державної реєстрації смерті.
При відсутності підстав для державної реєстрації смерті - необхідних документів, виданих належним чином на неокупованій території України - вона проводиться на підставі рішення суду про оголошення особи померлою та рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час.

Для розгляду судом справи про встановлення факту смерті, відділ РАЦС на прохання заявника складає письмову відмову у проведенні державної реєстрації смерті, у якій викладає причини неможливості проведення такої реєстрації.

Державна реєстрація смерті особи, оголошеної судом померлою, проводиться відділом РАЦС за:
• рішенням, надісланим судом, після набрання ним законної сили;
• або за заявою осіб, що були заявниками при розгляді справи у суді, а також спадкоємців померлого.

У разі направлення судом рішення про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України до відділу РАЦС, державна реєстрація смерті проводиться без будь-якого звернення. Свідоцтво про смерть оформлюється та видається заявнику під час його звернення до органу РАЦС.

Про реєстрацію та розірвання шлюбу – читайте скоро у наступній статті.

За будь-яких питань - звертайтесь до юристів Всеукраїнського благодійного фонду «ГОРЄНІЄ» за контактами безоплатного Віртуального правового центру:

Skype:
yurist.gorenie.dp
yurist.gorenie.zp
yurist.gorenie.dn
yurist.gorenie.kh

Гаряча лінія та Viber для усіх регіонів: 050 044 56 01.
Kyivstar: 068 569 93 06,
MTC: 066 355 52 46,
Lifecell: 073 106 34 67.
Поставить ссылку в соцсети
Рекомендовать этот материал

комментарии

Чтобы поместить сообщение или комментарий вам нужно войти под своим логином  »»