Сегодня в Северодонецке
(газета "Третий сектор", on-line — приложение)
версия для печати

Звернення ГО "Інститут "Європейська слобода" до виконкому Сєвєродонецької міскради

Звертаємось до вас стосовно проекту рішення виконавчого комітету «Про встановлення тарифу на послугу з перевезення пасажирів міським електротранспортом», яким передбачено встановити тариф 4,00 грн., за разовий проїзд одного пасажира. Вважаємо, що таке рішення буде помилковим і призведе до погіршення фінансових результатів діяльності КП «Сєвєродонецьке тролейбусне управління» та невиправданих втрат міського бюджету.

За результатами 2017 року КП СТрУ перевезло 19337,6 тис. пасажирів, обсяги витрат підприємства склали 34398,5 тис.грн. Тобто собівартість перевезення 1 пасажира тролейбусом у Сєвєродонецьку складає 1,78 грн. За рахунок реалізації квитків та проїзних СТрУ отримало у 2017 році 8966,4 тис.грн. Тобто, враховуючи тариф у 2 грн., було перевезено 4483,2 пасажирів, які купили проїзні квитки. Покриття витрат реалізацією квитків склала 26,1%.

Збільшенням вартості проїзду до 4 грн. підприємство бажає перекласти на пасажирів, що купують квитки, збитки, які воно несе при перевезені пільгових категорій пасажирів. Проте це не відбудеться навіть у тому випадку, якщо після збільшення вартості проїзду удвоє залишиться кількість «платних» пасажирів, яка була минулого року. Проте здоровий глузд і досвід підказують, що після такого різкого підвищення тарифу кількість «платних» пасажирів у тролейбусах суттєво скоротиться.

Так, у 2013 році після збільшення вартості проїзду у тролейбусах с 1,00 грн до 1,25 грн. кількість проданих квитків зменшилась на 9,1%. У 2017 році, після підвищення тарифу з 1,5 грн до 2,00 у порівнянні з 2015 роком кількість проданих квитків зменшилась на 15,8%. Проте це відбулося при  підвищення тарифу на 25%, з зараз планується підвищення на 100%. За таких умов можна очікувати зменшення кількості «платних» пасажирів на 40-50%.

Тож в результаті такого рішення доходи СТрУ від продажу квитків збільшаться несуттєво, чи взагалі не збільшаться.

А у випадку монетаризації пільг на проїзд у громадському транспорті, що намагається здійсники Кабмін, встановлений на рівні 4 грн. тариф призведе до суттєвих втрат коштів міського бюджету.

Вважаємо, що у Сєвєродонецьку варто було б скористатися досвідом Слов’янська, де цього року були встановлені тарифи на проїзд у тролейбусах у 3 грн., та на проїзд у міських автобусних маршрутах загального користування 5 грн.

Тож ми закликаємо прийняти аналогічне рішення щодо тарифів у Сєвєродонецьку: 3 грн у тролейбусі та 5 грн. у маршрутках. Таке б рішення було б оптимальним для підтримки міського електротранспорту.

Поставить ссылку в соцсети
Рекомендовать этот материал

комментарии

Чтобы поместить сообщение или комментарий вам нужно войти под своим логином  »»