Сегодня в Северодонецке

http://svsever.lg.ua/index.php?id=1545129996


В адміністрації Президента України зареєстровано лист ГО «Інститут «Європейська слобода»

            № 38                                                                          Президенту України

          від 14.12.2018 р.                                                                      Порошенко П.О.

Шановний пане Президенте!

Громадська організація «Інститут «Європейська слобода» в порядку статті 21 Закону України звертається до Вас з проханням захистити право сєвєродончан на місцеве самоврядування. Нагадуємо про частину другу статті 3 Європейської Хартії місцевого самоврядування:  місцеве самоврядування здійснюється радами або зборами, члени яких вільно обираються таємним голосуванням на основі прямого, рівного, загального виборчого права і які можуть мати підзвітні їм виконавчі органи. Дотримуватися цієї норму Україна взяла на себе зобов’язання ще в 1997 році.

Сєвєродонецька міська рада обрана на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2015 року. А те, що право місцевого самоврядування жителів Сєвєродонецька потребує захисту, викликане перш за все позицією виконуючого обов’язки голови Луганської обласної державної адміністрації Сергія Філя, який де-факто очолює дії рейдерів, спрямованих на усунення міської ради від здійснення функцій представницького органу територіальної громади.

Неправдивою є поширювана Сергієм Філем інформація, що в Сєвєродонецьку нібито існує протистояння між депутатами. Навпаки, Сєвєродонецька міська рада сьогодні є досить консолідованою, і приймає рішення 2/3 складу. Однак контроль над виконавчими органами ради встановлено групою осіб, яка включає й міського голову Валентина Казакова, і яка контролюється народним депутатом Сергієм Шаховим і діє за підтримки виконуючого обов’язки голови Луганської облдержадміністрації Сергія Філя й силових структур. Дії цієї групи осіб можна вважати рейдерським захопленням органу самоврядування одного з обласних центрів України.

Три останніх місяці ця група рейдерів ігнорує рішення, які приймають депутати на сесіях, перешкоджає депутатам у проведенні сесій, провокує здійснення морального та фізичного тиску на депутатів при виконанні ними своїх повноважень.

51-я сесія Сєвєродонецької міської ради, що відбулася 25 вересня 2018 року, прийняла рішення №2964, яким зобов’язала відділ молоді та спорту міської ради укласти договір оренди будівлі Льодового палацу спорту зі структурою, в ведення якої перейшла ця будівля через злочинну бездіяльність міського голови. Укладення договору оренди дозволило б включити опалення в цій найважливішій споруді соціального призначення Сєвєродонецька, захистити її від руйнування. Однак виконавчий орган відмовився виконувати це рішення міської ради, замість цього видав наказ про звільнення працівників Льодового палацу. Що поставило Льодовий на грань знищення. В даний час будівля опалюється без дозволу виконавчих органів за гроші, які збирає громадськість.

Заступником міського голови Ігорем Слєсарєвим було заблоковано виконання програми підтримки ОСББ, затвердженої рішенням міської ради №2094, по якій передбачалося виділити на співфінансування ремонтів багатоквартирних будинків ОСББ 7 млн.грн. Щоб розблокувати цю програму, депутати в порядку, передбаченому частиною сьомою статті 46 Закону «Про місцеве самоврядування» ініціювали скликання 52-ї сесії міської ради, яка відбулася 16 жовтня 2018 року. За домовленістю з керівниками виконкому депутати змінили текст програми, після чого міський голова мав скликати засідання виконкому і, потім, друге пленарне засідання 52-ї сесії. Ні перше, ні друге не було зроблено, з 7 прийнятих на сесії рішень 5, а саме рішення №№2970, 2971, 2973, 2974, 2976, виконавчими органами були проігноровані. У зв’язку з чим, зокрема, істотно загострилися проблеми у комунального підприємства «Сєвєродонецьке тролейбусне управління».

В кінці жовтня стало ясно, що роботи з підготовки до опалювального сезону в місті провалені. 30 жовтня депутати знову зажадали скликання сесії в порядку частини сьомої статті 46 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні». Однак в передбачений двотижневий термін сесія скликана не було. Після чого депутати скликали сесію в порядку частини дев’ятої статті 46 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні», призначивши її на 21 листопада. А міський голова видав розпорядження про скликання 53-й сесії міської ради на 16 листопада, в порядок денний якої не були винесені питання, які вимагали розглянути депутати, що ініціювали скликання сесії. Крім того, сесія була призначена не в залі засідань міськради, обладнаному електронною системою голосування, а у великому залі міського палацу культури. У приміщені були зібрані вороже налаштовані до депутатів особи, переважно з прихильників народного депутата Сергія Шахова. А 14 листопада була припинена подача електроенергії підприємству «Сєвєродонецьке тролейбусне управління» та зупинено рух електротранспорту, в чому підконтрольні голові ЛОДА та міському голові ЗМІ звинуватили депутатів міської ради. У ГО «Інститут «Європейська слобода» є всі підстави вважати, що зупинка руху електротранспорту в Сєвєродонецьку була здійснена саме за змовою керівництва ТОВ «Луганське енергетичне об’єднання» та керівництва Луганської облдержадміністрації, з метою дискредитації Сєвєродонецької міської ради. У залі, де міський голова бажав (всупереч регламенту міської ради) провести сесію, було зібрано до півтисячі агресивно налаштованих до депутатів осіб. Зрозуміло, що депутати в такій сесії брати участь не бажали і вона не відбулася через відсутність кворуму.

21 листопада депутати провели 54-у сесію міської ради в порядку, передбаченому частиною одинадцятою статті 46 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні». Відкриттю сесії перешкоджали міський голова і його заступники, прихильники Сергія Шахова, екстремісти з «Національного корпусу», останні намагалися чинити фізичний вплив на депутатів. Провести сесію вдалося тільки після виклику оперативно-слідчої групи поліції та складання протоколів стосовно порушників.

На сесії зокрема, в зв’язку з вкрай незадовільними результатами роботи виконавчих органів у 2018 році, було прийнято рішення №2977 про розпуск виконавчого комітету. У мотивувальній частині рішення депутати вказали, що вперше в історії Сєвєродонецька місто пішло в зиму з невідремонтованими дорогами, вперше за 50 років було зупинено рух електротранспорту, на місяць було затримано початок опалювального сезони, що призвело до гострих проблем для населення. Крім того, в провину виконкому ставився колапс з не вивезенням сміття, який був влітку, близьке у знищення будівля Льодового палацу, незаконне рішення виконкому, яким пенсіонери були позбавлені права пільгового проїзду в міському електротранспорті. Сесія, також, прийняла рішення №2978 про внесення змін до бюджету Сєвєродонецька 2018 року, яким виділила 3,5 млн.грн. на оплату електроенергії для тролейбусного управління, профінансувала інші бюджетні призначення на загальну суму понад 18 млн.грн. Сесія прийняла ще 4 рішення і оголосила перерву в роботі.

26 листопада міський голова розпорядженням №338 зупинив всі 6 рішень, прийнятих депутатами на 54 сесії. В результаті електроенергія для тролейбусного управління сплачена не була, і 27 листопада тролейбуси в місті знову були зупинені. У чому ЗМІ, підконтрольні в/о голови ОДА та міського голови знову звинуватили депутатів.

30 листопада депутати скликали друге пленарне засідання 54-ї сесії міської ради, на якому повернулися до розгляду вже розглянутих питань порядку денного сесії і 24 голосами (2/3 складу ради) відновили дію зупинених міським головою 6 рішень. У тому числі - рішення про розпуск виконавчого комітету.

Однак і ці рішення міської ради були проігноровані. Більш того, 3 грудня міський голова видав розпорядження №340, яким зупинив усі рішення міськради про відновлення дії рішень ради. Це розпорядження видано поза компетенцією міського голови, адже закон не передбачає права міського голови зупиняти рішення міської ради після того, як рада вже подолав вето 2/3 голосів від складу. Тому де-юре виконавчий комітет Сєвєродонецької міської ради розпущений. Проте, 12 грудня в приміщенні Луганської обласної державної адміністрації під головуванням Сергія Філя була спроба скликати засідання вже розпущеного виконкому.

У зв’язку з ситуацією, коли незаконними рішеннями та діями міського голови міська рада позбавлена можливості самостійно приймати рішення, у представницького органу територіальної громади Сєвєродонецька немає іншого виходу, як припинити повноваження міського голови Валентина Казакова. Перш за все, у зв’язку з прийняттям неправомірного розпорядження №340. Депутати 4 грудня ініціювали проведення 55-ї сесії міської ради, яка відбудеться наступного тижня і на якій повноваження міського голови будуть припинені 2/3 голосів від складу ради.

Однак є побоювання, що це рішення, яке відповідно до статті 73 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» є обов’язковим на території Сєвєродонецька, не будуть виконувати органи державної влади, підконтрольні виконуючому обов’язки голови Луганської ОДА Сергію Філю. Перш за усе управління юстиції та державне казначейство.

Крім того, Сергій Філь публічно поширює загрози про введення в Сєвєродонецьку військово-цивільної адміністрації і про розпуск міської ради Указом Президента. Вказуючи як підставу, що депутати не виділяють кошти на виплату зарплат працівникам виконавчих органів міської ради. Однак таке рішення є компетенцією депутатів міської ради, а не голови ОДА. Відмовляючи в виділення додатково 6,5 млн.грн на зарплати чиновників виконавчих органів, депутати вказують, що в бюджеті Сєвєродонецька 2018 роки, затвердженого рішенням №2103, були закладені кошти на оплату праці на весь 2018 рік. І депутати не розуміють, на якій підставі фонд зарплати, розрахований на рік, був витрачений за 10 місяців - без будь-яких на то рішень міської ради?

Крім того, Сергій Філь звинувачує міську раду в тому, що не були виділені кошти на оплату електроенергії для руху тролейбусів. Що є неправдою, оскільки необхідні кошти були виділені рішенням міської ради № 2978 від 21 листопада, проте міський голова та виконавчі органи відмовилися виконувати це рішення.

Згідно чинного в Україні законодавства, не міська рада, а саме виконавчі органи керують міським господарством. До компетенції міської ради відноситься формування виконавчих органів і контроль за їх діяльністю. У разі незадовільних результатів діяльності виконавчих органів міська рада наділена правом розпустити виконавчий комітет і, з урахуванням пропозицій міського голови, сформувати новий склад.

Що стосується питань виключної компетенції, то Сєвєродонецька міська рада дієздатна, регулярно проводить сесії, в тому числі за ініціативою депутатів, приймає на сесіях в рамках своєї  компетенції законні рішення, які вважає необхідними і корисними для територіальної громади. Немає будь-яких інших підстав для введення в Сєвєродонецьку ВЦА, крім інтересів групи рейдерів, контрольованих народним депутатом Сергієм Шаховим та виконуючим обов’язки голови Луганської ОДА Сергієм Філь, отримати в безконтрольне розпорядження чималі ресурси сєвєродонецької територіальної громади. Введення ВЦА в цій ситуації було б грубим порушенням права територіальної громади Сєвєродонецька на місцеве самоврядування та зобов’язань України, взятих на себе при ратифікації Європейської Хартії місцевого самоврядування.

Більш того, ГО «Інститут «Європейська слобода» розраховує, що держава виконає свої позитивні зобов’язання щодо дотримання Європейської Хартії місцевого самоврядування, і забезпечить виконання рішень Сєвєродонецької міської ради органами державної влади та правоохоронними органами. Як це передбачено статтею 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Голова правління ГО «Інститут «Європейська слобода»                             Олексій Свєтіков

комментарии