Сегодня в Северодонецке
(газета "Третий сектор", on-line — приложение)
» Выборы
версия для печати

Підрахунок голосів в ТВО-106 відбувався не по українському, а по сєверодонецькому закону

У Сєвєродонецька сформувалася своєрідна полупрофесійна каста членів виборчих комісій, яка працює в них з року в рік, і сформувала для себе власне «законодавство», яке суттєво відрізняється від українських законів про вибори. Оприлюднений у ФБ стрім відеоблогера В’ячеслава Шевчука з дільниці 441163 є документальним доказом цього.

Перш за усе х відео зрозуміло, що підсумкове засідання тут взагалі не розпочинали (порушення ч.1 ст. 87 Закону), протокол засідання не вівся (порушення ч.3 ст. 87 Закону), про наявність чи відсутність скарг голова не оголошував (порушення ч.4 ст. 87 Закону). Без будь якого вступу члени комісії самі почали опрацьовувати  списки виборців. Проте не зрозуміло, хто підсумовував дані, а голова комісії не оголосив жодної цифри (кількість виборців у списку, кількість виборців у витяги, кількість виборців, які проголосували у приміщені дільниці за підписами у списку, кількість виборців, які проголосували за місцем знаходження (за відмітками «голосував за місцем знаходження»). Тож опрацювання списків відбулося з порушенням пп. 2, 4, 5, 6, 7 статті 88 Закону. Більш того, члени комісії ще працювали зі списками, а голова комісії розпорядилася покласти на край столу невикористані бюлетені. Тож була порушена й норма ч.8 ст. 88 Закону.

У порушення ч.2 ст.89 невикористані бюлетені публічно не перераховувалися, вони перераховувалися одночасно кількома членами ДВК одночасно. І не тими членами ДВК, які мали це робити за законом. Не перевірялося відповідність отриманих членом комісії бюлетенів сумі виданих та невикористаних (порушення ч. 3 ст. 89 Закону), дані не оголошувалися публічно головою комісії (порушення ч. 3 ст. 89 Закону), невикористані бюлетені не були запаковані відповідно до ч.7 ст.89 Закону (були запечатані пізніше, разом з контрольними талонами тощо). У порушення ч.8 ст.89 контрольні талони рахувалися не тими членами ДВК, які отримали бюлетені на підготовчому засідання, вони не перераховувалися публічно.

Перед відкриттям скриньок комісія не перевіряла цілісність пломб (порушення ч. 1 ст. 90 Закону), після відпрацювання переносної скриньки голова комісія сіла за стіл, відділений від столів, куди висипали бюлетені, і ніхто не контролював наявність у скриньках контрольного листа (порушення ч. 4 ст. 90 Закону). Принаймні, ніхто не оголошував інформацію про його наявність чи відсутність, достовірність його не перевірялася (порушення ч. 11 ст. 90 Закону). Підрахунок кількості бюлетенів, висипаних зі скриньки, відбувався з порушенням норми ч. 6 ст.90 Закону – їх рахували одночасно і про себе кілька членів ДВК. Кількість бюлетенів кожного виду, знайдених у скринці, голова не оголошувала (порушення ч. 12 ст. 90 Закону). У порушення ч.15 ст.90 Закону таблички, напроти яких викладалися бюлетені, були односторонніми, а не двосторонніми. При розкладанні  виборчі бюлетені не показувалися членам ДВК і спостерігачам, голова лише оголошувала за кого він проголосований і кидала його праворуч, ліворуч чи вперед (порушення ч. 15 ст. 90 Закону). Розкладені бюлетені підраховувалися з порушенням порядку, встановлено ч.19 стю90 Закону. А саме одночасно кількома членами комісії і про себе.

Тобто підрахунок голосів проводився з порушенням майже усіх запобіжників, якими законодавець забезпечував прозорість підрахунку голосів та вводив запобіжники щодо можливості фальсифікування результатів волевиявлення навіть у тих випадках, коли більшість комісії сформована одним (чи картелем) суб’єктів формування ДВК.

Зазначимо, що таке трактування (точніше – тотальне ігнорування) виборчого закону в Сєвєродонецьку є загальним. Тож, можна вважати, що вибори у  Сєвєродонецьку відбуваються не за українським виборчим законом, а за певною місцевою його репликою. Яка суттєво відрізняється від закону України.

Поставить ссылку в соцсети
Рекомендовать этот материал

комментарии

Чтобы поместить сообщение или комментарий вам нужно войти под своим логином  »»