http://svsever.lg.ua/index.php?id=1599034657
Директор департамента образования и науки Киевской городской администрации во время августовской педконференции поделилась рекомендациями по организации учебного процесса в зависимости от карантинной зоны. В частности для школ, расположенных в «зеленой» карантинной зоне:
Дозволяється:
- відвідувати заклади освіти здобувачам освіти у звичайному режимі;
- перебувати без маски під час занять (на уроках/гуртках/ секціях);
- пересуватися ЗО у масках відповідно до визначених маршрутів та графіків;
- проводити уроки/гуртки/ секції на свіжому повітрі;
- проводити культурні, спортивні, розважальні та інші заходи на свіжому повітрі відповідно до протиепідемічних вимог;
- організовувати роботу бібліотек, гуртків, секцій, позашкільних відділень, секторів відповідно до затверджених графіків з дотриманням протиепідемічних вимог;
- проводити лабораторні заняття у спеціалізованих кабінетах (фізики, хімії, біології) та здійснювати поділ на групи при вивченні окремих предметів за умови дотримання епідеміологічних вимог (дезінфекція поверхонь між уроками, провітрювання приміщення);
- проводити виробниче навчання в навчальних майстернях/лабораторіях з поділом на підгрупи за умови дотримання санітарно епідемічних вимог (прибирання, провітрювання);
- проходити виробниче навчання та виробничу практики на підприємствах, установах, організаціях відповідно до укладених договорів та з дотриманням санітарноепідеміологічних вимог.
Харчування:
- організовувати харчування учнів 1-4 класів (сніданки) за єдиним меню в класних кабінетах із дотриманням санітарно-гігієнічних заходів;
- організовувати гаряче харчування в їдальні за графіком (5-11 класи - пільгові категорії та за кошти батьків, учні ГПД за кошти батьків), за умови забезпечення відстані між столами не менше 1,5 метра, розміщення за столом не більше 4-х осіб;
- організація роботи шкільних буфетів, враховуючи вимоги дистанціювання та відповідно до графіків.
Заборонено:
- допускати до роботи персонал ЗО без засобів індивідуального захисту та без проведення температурного скринінгу;
- допускати на робоче місце працівників із ознаками гострого респіраторного захворювання або з підвищеною температурою тіла понад 37,20С;
- допуск до ЗО сторонніх осіб, а також батьків та осіб, які супроводжують здобувача (крім дітей з інвалідністю);
- перебувати без маски у ЗО (окрім уроків/занять);
- використовувати багаторазові (тканинні) рушники;
- залишати самовільно місце самоізоляції;
- приводити батькам дітей до ЗО без захисної маски;
- використовувати м’які (набивні) іграшки, килими з довгим ворсом.
Харчування:
- здійснювати мультипрофільне харчування («шведський стіл») та шляхом самообслуговування;
- перебувати працівникам їдальні без масок та рукавичок.
Вимоги:
- проводити температурний скринінг здобувачів освіти при вході до закладу (або у класі/кабінеті);
- здійснювати опитування учнів/вихованців/слухачів щодо самопочуття перед початком занять; проводити щоденні п’ятихвилинки здоров’я;
- організувати місця для дезінфекції рук на вході до ЗО та інших приміщень;
- мінімізувати пересування учнів/вихованців/ слухачів між класами/кабінетами;
- розробити режим роботи ЗО з урахуванням різного часу початку/закінчення уроків/занять, перерв між ними; графік допуску здобувачів освіти до ЗО, маршрути руху (розмітка на підлозі), використовувати запасні виходи;
- забезпечити проведення окремих уроків/занять та позаурочних заходів на свіжому повітрі;
- проводити провітрювання після кожного уроку/заняття (10 хв.);
- проводити обробку та дезінфікування поверхонь у кінці робочого дня після уроків/занять;
- організувати місця для збору використаних ЗІЗ, розмістити на території ЗО контейнери з кришками та поліетиленові пакети для збору використаних ЗІЗ.
- мити руки перед зняттям та одяганням ЗІЗ;
- забезпечити наявність у санітарних кімнатах рідкого мила, паперових рушників/електросушарок, антисептиків для обробки рук тощо;
- забезпечити працівників ЗО ЗІЗ (1 маска на 3 години);
- проводити роз’яснювальну роботу щодо дотримання учасниками освітнього процесу правил особистої гігієни; розмістити інформаційні матеріали;
- розробити алгоритм дій на випадок надзвичайних ситуацій (визначені в Регламенті) та ознайомити з ним учасників освітнього процесу;
- забезпечити медичні пункти: безконтактними термометрами, дезінфікуючими та антисептичними засобами для рук, ЗІЗ;
- обладнати спеціальне приміщення для тимчасового ізолювання хворих;
- ізолювати учнів/ вихованців/слухачів, у разі виявлення гострої респіраторної хвороби;
- забезпечити дотримання обсягів домашніх завдань у ЗЗСО відповідно до нормативів ДержСанПіНу: витрати часу на виконання д/з не повинні перевищувати у 2-му класі 45 хв.; у 3 класі - 1 години 10 хв.; 4 класі - 1 год. 30 хв.; у 5-6-му класах - 2,5 години; у 7-9 класах - 3 години; у 10-12 класах - 4 години.
У 2-4 класах не рекомендувати задавати домашні завдання на вихідні та святкові дні;
- не перевантажувати учнів/вихованців/слухачів;
- ознайомити батьків/осіб, які їх замінюють, з правилами, яких слід дотримуватися в умовах карантину (Регламент);
- проводити широку роз’яснювальну роботу серед батьків щодо особливостей організації освітнього процесу, у тому числі шляхом розміщення інформації на офіційному вебсайті, соціальних мережах тощо.
Пропозиції до освітнього процесу:
- очна форма навчання в умовах карантинних обмежень.
Як приклад, модель 1 для ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Потужність ЗО - 1000 учнів.
Кількість навчальних кабінетів (без урахування лабораторій, майстерень, кабінетів підвищеного ризику (фізики, хімії...), кабінетів інформатики, іноземної мови, спортивних залів) )> або = кількості класів та кількість учнів в класах < або = 30.
У школі навчаються 990 учнів, 33 класи (на кожній паралелі по 3 класи); будівля - триповерхова, кількість входів до ЗЗСО - 4:
1. Закріпити за класами/групами певний кабінет. Можливе використання в освітньому процесі кабінетів інформатики, фізики, хімії, біології, української та іноземних мов та інше при розподілі класів на групи у разі дотримання протиепідемічних заходів, зокрема проведення провітрювання та дезінфекції поверхонь після кожного уроку.
2. Початок занять та розклад уроків:
- заняття для початкової школи розпочинаються о 8.30 (4 входи окремо для кожної паралелі);
- заняття для учнів 5-8 класів розпочинаються о 9.00 (4 входи окремо для кожної паралелі);
- заняття для учнів 9-11 класів розпочинаються о 9.55 (4 входи окремо для кожної паралелі).
Вхід до ЗО (класу) з 9.20 до 9.40.
Необхідно визначити час приходу кожного класу на паралелі з урахуванням кількості учнів для попередження скупченості учнів біля входу.
Біля входів нанести розмітку для зручності дотримання дистанціювання.
Визначити відповідальних осіб, з числа працівників ЗО, які допоможуть учням дотримуватися дистанціювання.
Розклад уроків для початкової школи:
- окремий, уроки іноземної мови ведуть вчителі, які викладають тільки в початкових класах, або уроки з іноземної мови в початкових класах виставлені на 1,2 уроки – для зручності складання розкладу в 5-11 класах.
Розклад уроків у 5-11 класах наскрізний:
Для 5-8 класів:
1 урок 9.00-.9.45
Перерва 9.45-9.55
2 урок 9.55-10.40
Перерва
Для 9-11 класів:
1 урок 9.55-10.40 (зсув на 1 урок)….
Перерви для 9-11 класів відповідають (зсувом на 1) перервам в 5-8 класах.
Збільшити тривалість перерв для можливості організації провітрювання приміщень та якісного харчування учнів.
Окрім очного навчання, пропонуємо використання моделі «самостійного змішування»: заняття в спортивних секціях, спортивних, музичних та естетичних школах зараховуються як уроки в школі за рішенням педагогічної ради (для учнів 5-11 класів). Цю особливість освітнього процесу необхідно зазначити в освітній програмі.
комментарии