Сегодня в Северодонецке
(газета "Третий сектор", on-line — приложение)
версия для печати

Как следует организовать учебный процесс в школах, расположенных в «зеленой зоне»

|

Директор департамента образования и науки Киевской городской администрации во время августовской педконференции поделилась рекомендациями по организации учебного процесса в зависимости от карантинной зоны. В частности для школ, расположенных в «зеленой» карантинной зоне:

Дозволяється:

- відвідувати заклади освіти здобувачам освіти у звичайному режимі;

- перебувати без маски під час занять (на уроках/гуртках/ секціях);

- пересуватися ЗО у масках відповідно до визначених маршрутів та графіків;

- проводити уроки/гуртки/ секції на свіжому повітрі;

- проводити культурні, спортивні, розважальні та інші заходи на свіжому повітрі відповідно до протиепідемічних вимог;

- організовувати роботу бібліотек, гуртків, секцій, позашкільних відділень, секторів відповідно до затверджених графіків з дотриманням протиепідемічних вимог;

- проводити лабораторні заняття у спеціалізованих кабінетах (фізики, хімії, біології) та здійснювати поділ на групи при вивченні окремих предметів за умови дотримання епідеміологічних вимог (дезінфекція поверхонь між уроками, провітрювання приміщення);

- проводити виробниче навчання в навчальних майстернях/лабораторіях з поділом на підгрупи за умови дотримання санітарно епідемічних вимог (прибирання, провітрювання);

- проходити виробниче навчання та виробничу практики на підприємствах, установах, організаціях відповідно до укладених договорів та з дотриманням санітарноепідеміологічних вимог.

Харчування:

- організовувати харчування учнів 1-4 класів (сніданки) за єдиним меню в класних кабінетах із дотриманням санітарно-гігієнічних заходів;

- організовувати гаряче харчування в їдальні за графіком (5-11 класи - пільгові категорії та за кошти батьків, учні ГПД за кошти батьків), за умови забезпечення відстані між столами не менше 1,5 метра, розміщення за столом не більше 4-х осіб;

- організація роботи шкільних буфетів, враховуючи вимоги дистанціювання та відповідно до графіків.

Заборонено:

- допускати до роботи персонал ЗО без засобів індивідуального захисту та без проведення температурного скринінгу;

- допускати на робоче місце працівників із ознаками гострого респіраторного захворювання або з підвищеною температурою тіла понад 37,20С;

- допуск до ЗО сторонніх осіб, а також батьків та осіб, які супроводжують здобувача (крім дітей з інвалідністю);

- перебувати без маски у ЗО (окрім уроків/занять);

- використовувати багаторазові (тканинні) рушники;

- залишати самовільно місце самоізоляції;

- приводити батькам дітей до ЗО без захисної маски;

- використовувати м’які (набивні) іграшки, килими з довгим ворсом.

Харчування:

- здійснювати мультипрофільне харчування («шведський стіл») та шляхом самообслуговування;

- перебувати працівникам їдальні без масок та рукавичок.

Вимоги:

- проводити температурний скринінг здобувачів освіти при вході до закладу (або у класі/кабінеті);

- здійснювати опитування учнів/вихованців/слухачів щодо самопочуття перед початком занять; проводити щоденні п’ятихвилинки здоров’я;

- організувати місця для дезінфекції рук на вході до ЗО та інших приміщень;

- мінімізувати пересування учнів/вихованців/ слухачів між класами/кабінетами;

- розробити режим роботи ЗО з урахуванням різного часу початку/закінчення уроків/занять, перерв між ними; графік допуску здобувачів освіти до ЗО, маршрути руху (розмітка на підлозі), використовувати запасні виходи;

- забезпечити проведення окремих уроків/занять та позаурочних заходів на свіжому повітрі;

- проводити провітрювання після кожного уроку/заняття (10 хв.);

- проводити обробку та дезінфікування поверхонь у кінці робочого дня після уроків/занять;

- організувати місця для збору використаних ЗІЗ, розмістити на території ЗО контейнери з кришками та поліетиленові пакети для збору використаних ЗІЗ.

- мити руки перед зняттям та одяганням ЗІЗ;

- забезпечити наявність у санітарних кімнатах рідкого мила, паперових рушників/електросушарок, антисептиків для обробки рук тощо;

- забезпечити працівників ЗО ЗІЗ (1 маска на 3 години);

- проводити роз’яснювальну роботу щодо дотримання учасниками освітнього процесу правил особистої гігієни; розмістити інформаційні матеріали;

- розробити алгоритм дій на випадок надзвичайних ситуацій (визначені в Регламенті) та ознайомити з ним учасників освітнього процесу;

- забезпечити медичні пункти: безконтактними термометрами, дезінфікуючими та антисептичними засобами для рук, ЗІЗ;

- обладнати спеціальне приміщення для тимчасового ізолювання хворих;

- ізолювати учнів/ вихованців/слухачів, у разі виявлення гострої респіраторної хвороби;

- забезпечити дотримання обсягів домашніх завдань у ЗЗСО відповідно до нормативів ДержСанПіНу: витрати часу на виконання д/з не повинні перевищувати у 2-му класі 45 хв.; у 3 класі - 1 години 10 хв.; 4 класі - 1 год. 30 хв.; у 5-6-му класах - 2,5 години; у 7-9 класах - 3 години; у 10-12 класах - 4 години.

У 2-4 класах не рекомендувати задавати домашні завдання на вихідні та святкові дні;

- не перевантажувати учнів/вихованців/слухачів;

- ознайомити батьків/осіб, які їх замінюють, з правилами, яких слід дотримуватися в умовах карантину (Регламент);

- проводити широку роз’яснювальну роботу серед батьків щодо особливостей організації освітнього процесу, у тому числі шляхом розміщення інформації на офіційному вебсайті, соціальних мережах тощо.

Пропозиції до освітнього процесу:

- очна форма навчання в умовах карантинних обмежень.

Як приклад, модель 1 для ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Потужність ЗО - 1000 учнів.

Кількість навчальних кабінетів (без урахування лабораторій, майстерень, кабінетів підвищеного ризику (фізики, хімії...), кабінетів інформатики, іноземної мови, спортивних залів) )> або = кількості класів та кількість учнів в класах < або = 30.

У школі навчаються 990 учнів, 33 класи (на кожній паралелі по 3 класи); будівля - триповерхова, кількість входів до ЗЗСО - 4:

1. Закріпити за класами/групами певний кабінет. Можливе використання в освітньому процесі кабінетів інформатики, фізики, хімії, біології, української та іноземних мов та інше при розподілі класів на групи у разі дотримання протиепідемічних заходів, зокрема проведення провітрювання та дезінфекції поверхонь після кожного уроку.

2. Початок занять та розклад уроків:

- заняття для початкової школи розпочинаються о 8.30 (4 входи окремо для кожної паралелі);

- заняття для учнів 5-8 класів розпочинаються о 9.00 (4 входи окремо для кожної паралелі);

- заняття для учнів 9-11 класів розпочинаються о 9.55 (4 входи окремо для кожної паралелі).

Вхід до ЗО (класу) з 9.20 до 9.40.

Необхідно визначити час приходу кожного класу на паралелі з урахуванням кількості учнів для попередження скупченості учнів біля входу.

Біля входів нанести розмітку для зручності дотримання дистанціювання.

Визначити відповідальних осіб, з числа працівників ЗО, які допоможуть учням дотримуватися дистанціювання.

Розклад уроків для початкової школи:

- окремий, уроки іноземної мови ведуть вчителі, які викладають тільки в початкових класах, або уроки з іноземної мови в початкових класах виставлені на 1,2 уроки – для зручності складання розкладу в 5-11 класах.

Розклад уроків у 5-11 класах наскрізний:

Для 5-8 класів:

1 урок 9.00-.9.45

Перерва 9.45-9.55

2 урок 9.55-10.40

Перерва

Для 9-11 класів:

1 урок 9.55-10.40 (зсув на 1 урок)….

Перерви для 9-11 класів відповідають (зсувом на 1) перервам в 5-8 класах.

Збільшити тривалість перерв для можливості організації провітрювання приміщень та якісного харчування учнів.

Окрім очного навчання, пропонуємо використання моделі «самостійного змішування»: заняття в спортивних секціях, спортивних, музичних та естетичних школах зараховуються як уроки в школі за рішенням педагогічної ради (для учнів 5-11 класів). Цю особливість освітнього процесу необхідно зазначити в освітній програмі.

Поставить ссылку в соцсети
Рекомендовать этот материал

комментарии

Чтобы поместить сообщение или комментарий вам нужно войти под своим логином  »»