Сегодня в Северодонецке
(газета "Третий сектор", on-line — приложение)
Статьи
версия для печати

Звернення до Президента України щодо відсутності опалення в житлових будинках Сєвєродонецька

Шановний пане Президенте!

У ніч з 11 на 12 листопада у місті Сєвєродонецьк без опалення лишалися щонайменше 43 багатоквартирні будинки, тисячі жителів ночували в неопалювальних квартирах попри те, що на вулиці був мороз. Діти, хворі, старі. Ніяких об’єктивних підстав для виникнення такої надзвичайної ситуації не було. Причина одна – нездатність військово-цивільної адміністрації належним чином управляти комунальним господарством міста.

Опалювальний період у цьому році розпочато розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації ще 26 жовтня. Тож чи не занадто великий термін потрібен діючому полковнику СБУ – керівнику ВЦА міста, щоб тепло нарешті було в оселях містян? Для порівняння – в 2019 році опалювальний період було розпочато рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради 28 жовтня, і вже 5 листопада теплоносій було подано в усі багатоквартирні будинки міста.

На жаль, цей випадок лише один з великої кількості аналогічних, які свідчать про неспроможність військово-цивільної адміністрації забезпечувати життєдіяльність великого міста на належному рівні.

Так, 30 вересня лісова пожежа буквально знищила  два селища та село, які адміністративно входять до складу міста, а їх мешканці є членами нашої територіальної громади. Внаслідок пожежі загинули 9 жителів Сєвєродонецька, згоріло більше 500 будівель. Такі жахливі наслідки стали результатом бездіяльності військово-цивільної адміністрації, яка усунулася від прийняття заходів цивільного захисту, яки мала здійснювати.

У місті розташовані дві пожежні частини, проте перші пожежні машини приїхали у селища, розташовані на відстані 5 – 10 км від міста, лише під ранок. Хоча горіти селища почали о 20 годині вечора. Більш того, перед загорянням будівель у селищах виключили електроенергію. Начебто для безпеки. Через що жителі селищ, у більшості яких малися свердловини з електронасосами, не мали води, щоб самостійно тушити загоряння. Тож вцілили переважно будинки тих жителів, у яких були дизельні генератори та свердловини, що дозволило їм тушити  свої будинки та господарські споруди власноруч.

Про наближення великої лісової пожежі було відомо ще з 14 години 30 вересня, проте військово-цивільна адміністрація не організувала оповіщення населення, а потім й заходи з вивезення жителів з селищ, що палали. Саме через це такі чисельні жертви. Вони б були ще більшими, якби не пересічні сєвєродончани, які їхали в охвачені полум’ям селища на власних автівках й вивозили людей у місто.

Бездіяльність ВЦА виглядала особливо кричущою, враховуючі, що аналогічна подія в регіоні вже відбувалася, 7 липня 2020 року. Тоді теж був сильний вітер, та ще й висока температура, і верхова лісова пожежа йшла на селища, які входять до складу Сєвєродонецька. Проте тоді виконавчий комітет Сєвєродонецької міської ради прийняв невідкладні й адекватні заходи, щоб стихія не накоїла біди. Населення селищ було проінформоване і підготовлене до евакуації, вогнеборцям терміново були надані необхідні ресурси (пальне, харчування тощо) за рахунок коштів міського бюджету, на небезпечні напрямки  була направлені техніка і робітники комунальних підприємств, керівництво міста підтримувала постійний зв’язок з ДСНС та Сєвєродонецьким державним лісогосподарством. Завдяки чому лісову пожежу тоді, у липні, вдалося локалізувати на околиці селищ.

На жаль, 30 вересня у Сєвєродонецьку вже не було виконавчого комітету, його функції мала виконувати військово-цивільна адміністрація, яка не здатна була це робити.

Досить ефективно у березні-липні орган місцевого самоврядування Сєвєродонецька здійснював заходи по запобіганню поширенню короновірусної  інфекції: системні дії по недопущенню скупчення людей, дезінфекція громадських місць та засобів міського транспорту, контроль за дотриманням у місті правил безпечного поводження дозволили Сєвєродонецьку бути найбільш благополучним по захворюванню обласним центром в Україні. Так, на день ухвалення Указу про утворення ВЦА у Сєвєродонецьку на COVID-19 захворіли лише 14 людей за весь час пандемії. Припинення цієї роботи після введення ВЦА призвело до стрімкого поширення інфекції і зараз місто перебуває на межі потрапляння до червоної зони епідеміологічної небезпеки. У місті зараз 1443 випадки короновірусного захворювання.

ВЦА була введена у місті Сєвєродонецьк всупереч інтересів міста, яке в цей час динамічно розвивалося. На протязі 7 місяців 2020 року на будівництва, ремонти й реконструкції комунального та соціального призначення з бюджету розвитку міста було витрачено 99 млн.грн. На центральних вулицях за цей час були побудовані нові тротуари (32 тис.кв.м нових тротуарів), було відремонтоване дорожнє покриття вулиць міста та селищ, реконструйована система зовнішнього освітлення міста з установкою енергоощадливих світильників, новий вигляд отримали сквери ті міський парк тощо. Усе літо 2020 року місто було великим будівельним майданчиком.

Введення ВЦА призвело до фактичного припинення розвитку Сєвєродонецька, за 3 наступні місяці на будівельні та ремонтні роботи з бюджету розвитку міста було витрачено лише 29 млн.грн. Значна частина з цих витрат – це оплата робіт, виконаних у той час, коли ВЦА не була ще введена.

Указом Президента України від 28 липня №297 «Про утворення військово-цивільної адміністрації» було скасоване право на місцеве самоврядування територіальної громади міста Сєвєродонецьк та припинена діяльність органа місцевого самоврядування. Що діяв доволі успішно. ВЦА Сєвєродонецька була створена після тривалого домагання зробити це з боку політичного пройдисвіта Сергія Гайдая, при відсутності жодних юридичних підстав для прийняття такого рішення. Цей Ваш Указ оскаржено до суду. І навіть у випадку відмови Верховного суду визнати цей Указ неправомірним та не чинним, таке рішення суду буде визнане Євросудом таким, що порушує статтю 6 ЄКПЛ. Яка вимагає, щоб будь яке рішення було прийняте на підставі закону, а не на підставі «політичної доцільності», чи на бажанні горе-чиновника встановити власний контроль над територіальною громадою Сєвєродонецька.

Проте це справа судів та майбутнього. Зараз же ми звертаємо увагу шановного Президента, що негативні результати  роботи військово-цивільної адміністрації у Сєвєродонецьку свідчать про те, що ВЦА є поганим засобом для управління великим містом. Яке має складну інфраструктуру, велику кількість управлінських ланок, унікальну специфіку. Таке управління потребує від чиновників досвіду, спеціальних знань. І ще – відповідної мотивації, направленості діяльності на громаду, на яку чиновник працює. І частиною якої чиновник є. Та й навряд чи діючий полковник СБУ, який одночасно виконує повноваження й міського голови, й міської ради, й виконавчого комітету міської ради, може усе це здійснювати успішно.

Наведені приклади свідчать, що Указ Президента України від 28 липня №297 «Про утворення військово-цивільної адміністрації» наносить значну шкоду  територіальній громаді міста Сєвєродонецьк та, водночас, репутації Президента України. Бо за невчасно включене опалення, за загиблих на пожежі, за спалені через бездіяльність ВЦА житлові будинки, за не побудовані у місті тротуари та внутрішньоквартальні дороги – за усе це відповідальність тепер несе Президент України. Який своїм указом припинив повноваження досить ефективного органу місцевого самоуправління.

Пане Президенте, а Вам це потрібно? Заради пройдисвіта Гайдая? Може скасуєте свій Указ від 28 липня №297? А разом і Гайдая відправите у відставку? І нехай той чекає кримінальної відповідальності за усе, що він скоїв на Луганщині. Чекає як приватна особа, а не як керівник регіону!

ГО "Інститут "Європейська слобода"

Поставить ссылку в соцсети
Рекомендовать этот материал

комментарии

Чтобы поместить сообщение или комментарий вам нужно войти под своим логином  »»